Jag ska försöka uppdatera bloggen med livet i Tyskland. Några bilder, någon gång i veckan...

onsdag, november 10, 2010

Måndag 1 Nov =ledigt

Efter frukost: Brötchen med antingen plommonmarmelad, jordgubbsmarmelad, aprikosmarmelad, skogsmarmelad, honung och nutella... Ah inte min smak! Och jag förstår fortfarande inte varför tyskar har en personlig smörkniv som används till alla pålägg och inte en till varje pålägg!En annan typ av marmelad.
Vi åkte Schwebebahn!
En slags balkbana, kollektivtrafik. Går över floden Wupper, 12meter upp i luften, är 13,3km lång, öppnades för trafik 1901, tät trafik (4-6min), 60km/h, vagnen hänger på motorförsedda hjul, rymmer 48 sittande och 130 stående passagerare, passagerare per dygn 70000...


Vi tog en promenad bland fina hus som inte blev bombade under kriget.

Tack mamma för halsduken, jag använder den varje dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar